Code Geass Watch Order

ترتیب تماشای انیمه کد گیاس Code Geass Watch Order

11 اردیبهشت 1402
4 دیدگاه 14,758 بازدید

انیمه کد گیاس جزو محدود انیمه‌های موفق اورجینال تاریخ محسوب می‌شه. استودیو Sunrise مسئولیت ساخت این انیمه رو به عهده داشته. تو این پست قصد داریم ترتیب تماشای انیمه کد گیاس رو براتون مشخص کنیم. این انیمه شامل دو فصل سریالی، یک اسپشال، نُه سینمایی و سه اوا هست و برای دیدن به ترتیب تمامی قسمت ها بدون شک به یک راهنمای نیاز دارید.

در ابتدا قرار بود که انیمه یک فصل 50 قسمتی داشته اما حدودای قسمت 23 بود که مشکلاتی برای ساخت انیمه پیش اومد و چند ماه بعد 2 قسمت دیگه دادن بیرون و اعلام کردن 25 قسمت باقی مونده رو قراره به عنوان فصل 2 منتشر کنن.

و اما بریم سراغ ترتیب تماشای انیمه کد گیاس.

این لیست کامل ترتیب تماشا هست اما بعضی قسمت‌ها یه سری توضیحات داره که لازمه حتما بدونید وگرنه وقت‌تون رو فقط تلف کردین (حاوی اسپویل).

🔶 انیمه رو با فصل اول باید شروع کنین که خب این نیاز به توضیح خاصی نداره.

🔶 اولین OVA کد گیاس، خلاصه‌ای از فصل اول هست. یعنی اگه فصل اول رو دیدین نیازی نیست این OVA رو ببینین مگه این‌که بخواین براتون یه یادآوری بشه که فصل اول چه اتفاقاتی افتاده بوده اما تفاوت اصلی‌ای که با فصل اول داره اینه که وقایع و اتفاقات از دیدی لولوش به تصویر کشیده شدن وگرنه داستانش همون فصل اوله.

🔶 بعد از فصل اول، باید سینمایی‌های آکیتو رو ببینین. با این‌که این پنج سینمایی بعد از فصل دوم منتشر شده اما از لحاظ وقایع زمانی، بین فصل اول و دوم قرار می‌گیره. شخصیت اصلی داستان آکیتو هست که داستان حول این شخصیت می‌چرخه.

🔶 بعد از دیدن سینمایی‌های آکیتو، فصل دوم رو باید شروع کنین. همون‌طور که تو اول مقاله گفته شد، قرار بود کد گیاس 50 قسمت باشه اما دو فصل 25 قسمتیش کردن. پس فصل دوم درست از ادامه‌ی فصل اوله.

🔶 دومین OVA کد گیاس خلاصه‌ی کامل فصل دوم هست. چیز جدیدی تقریبا نداره تصمیم دیدن یا ندیدنش با خودتون.

🔶 می‌رسیم به اولین اسپشال، داستان این قسمت چهار ماه بعد از مرگ لولوش رخ می‌ده و از این قراره که تروریست‌ها به آکادمی حمله می‌کنن و … . نکته‌ای که باید راجع به این قسمت بگم اینه که Picture Drama هست. یعنی تقریبا هیچ‌گونه انیمیشنی توش نیست. ویس اکتورها جای کارکترها صحبت می‌کنن و تصویر معمولا چندین اسلاید عکسه که مدام تغییر می‌کنه.

🔶 سومین OVA هم چیز جالبی نیست. آلیس در سرزمین عجایب رو دیدین؟ حالا این نونالی در سرزمین عجایبه. دیدنش رو فقط در حد رفع کنجکاوی توصیه می‌کنم.

🔶 الان فقط 4 سینمایی مونده. سه سینمایی اول خلاصه‌ای از فصل یک و دو هستن. سوالی که پیش میاد اینه که چه فرقی با اون دوتا OVA دارن؟ تقریبا هیچی. شاید یه چندتا صحنه‌ی ناچیز تفاوت داشته باشن اما ماهیت این سه سنمایی فرقی با دو فصل این انیمه نداره.

🔸سینمایی اول قسمت 1 تا 17 رو پوشش داده.
🔸سینمایی دوم قسمت 18 تا 16 فصل دوم رو پوشش داده.
🔸سینمایی سوم هم بقیه‌ی قسمت‌های باقی مونده یعنی 17 فصل دوم تا 25 رو پوشش داده.

 

⭐️ تا این‌جا استودیو از دو فصل انیمه، دو تا OVA و سه تا سینمایی داده بیرون. رسما قسمت‌ها رو چسبوندن به هم دوباره منتشر کردن. بگذریم.

🔶 می‌رسیم به سینمایی آخر. سینمایی چهارم کاملا امیدوارکننده هست و یه داستان کاملا غیر تکراری داره. این رو حتما پیش‌نهاد می‌کنم ببینین.


شاید براتون سوال پیش بیاد!

    • اگه چهار سینمایی آخر رو نبینم چیزی رو از دست می‌دم؟
      اگه دو فصل انیمه رو دیدین و وقت زیاد دارین، می‌تونین با دیدن سه سینمایی اول وقت‌تون رو هدر بدین اما سینمایی چهارم رو حتما نیازه که ببینین.
    • تماشا کردن سینمایی‌های آکیتو لازمه حتما؟
      نه. با ندیدن این پنج سینمایی، تو داستان فقدانی احساس نمی‌کنین. داستان این پنج سینمایی از داستان اصلی جداست. اما پیش‌نهادم اینه که ببینینش.
اگه تو این مقاله مشکلی پیدا کردین یا سوالی براتون پیش اومد حتما تو بخش دیدگاه بفرستید تا جواب بدم. موفق باشید.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

  • آواتار کاربر حمید مولایی
    حمید مولاییعضو
    1402-09-25 11:17

    سلام نمیشه اسپشال رو بزارید ببینیم یا اگه نبینیم مشکلی نداره ؟

  • آواتار کاربر S P
    S Pعضو
    1402-04-20 09:13
    این دیدگاه دارای اسپویل است

    بهتر نبود تو مقالتون یه هشدار اسپویلی چیزی میذاشتید؟ داش کسی که این مقاله رو میخونه یعنی انیمه رو ندیده پس طبیعیه ندونه لولوش میمیره