تئوری Attack on Titan Part 4 پارت چهارم: [2] ANR / مرسی مووی

22 بهمن 1401
1 1,042 بازدید

مطالعه پارت اول

مطالعه پارت دوم

مطالعه پارت سوم

تو پارت چهارم تئوری که می‌شه پارت دوم ANR، قراره که درباره‌ی صحت و سازنده‌های موزیک ویدئو و موسیقی ANR صحبت کنیم و مثال‌هایی از ارتباط قوی ANR با داستان بزنیم …

خود موسیقی ANR برای اولین بار در اندینگ پارت اول فصل سوم استفاده شد و گروه Linked Horizon که توی پارت قبل توضیحش دادم سازنده‌ی این موسیقی هست.

و بعد نسخه‌ی کامل موسیقی عرضه شد و سپس یه موزیک ویدئو هم توسط یه تیم انیماتوری ساخته شد.

یه‌سری شایعات هست که می‌گن این انيميشن فن‌میده، در حالی که کاملا اشتباه هست! سازنده‌ی این موزیک ویدئو یه تيم انیماتوری هست که شخصی به اسم “Saori Watanabe” لیدر این تیم هستش و موقع سوال پرسیدن ازش درباره‌ی این موزیک ویدئو از پاسخ دادن اجتناب کرده و اطلاعاتی در دسترس کسی قرار نداده!

ولی تو وب‌سایت‌شون یه‌سری توضیحات درباره‌ی موزیک ویدئو قرار دادن:

این موزیک ویدئوی آهنگ “Akatsuki no Requiem” هست که توسط Linked Horizon ساخته شده و در اندینگ پارت یک فصل سوم انیمه “Attack on Titan” مورد استفاده قرار گرفت.

شخصیت‌ها، بک گراند، اعمال و … طوری ظاهر شدند که هم طرفداران “Attack on titan” و هم طرفداران گروه “Linked Horizon” از اون لذت خواهند برد، حتی اگر چیزی ندانند؛ و برای اینکه بتوانیم قدرت موسیقی و معنی عمیق آن را با هم بیاوریم، از یک محیط منحصر‌به‌فرد استفاده کرده‌ایم.

و همچنین افکت های صوتی که در محیط وجود دارند، با دقت و توجه بسیار زیاد “Revo” و “Hirokazu Ebisu” قرار داده شده‌اند که لیدر های بخش افکت های صوتی بودند.

در اینجا فهمیدید که حتی Revo، لیدر اصلی گروه Linked Horizon هم تو این پروژه به طور مستقیم دخیل بوده. و حتی شخص Hirokazu Ebisu هم تو پروژه های حرفه‌ای مختلفی ( مثل سری بازی های متال گیر یا نسخه ۶ رزیدنت ایول) فعالیت داشته.

داستان به آرامی با دو موجود مرموز سفید رنگ آغاز می‌شود که در آغاز داستان نمایان می‌شوند و یک مرد با کت مشکی که هر روز در جلوی اون موجود ظاهر می‌شود. ما امیدواریم که هر ببینده “حقیقت” را که به تدریج و پیشرفت داستان نمایان خواهد شد، خواهد فهمید.

به طرز جالبی بر روی کلمه‌ی حقیقت تأکید کرده اَن که بالأخره ببینده ها با پیشرفت داستان متوجه اون خواهند شد …

ولی آیا ما حقیقت رو بعد از پایان مانگا متوجه شدیم؟!

– خیر، چون که حقیقت تو انیمه فاش می‌شه و اونجا جایی هست که بالأخره جواب خودمون رو خواهیم گرفت …

تو تعداد بی‌شماری از موسیقی‌های اتک به کلمه‌ی “حقیقت” و آشکار شدن اون اشاره کرده که بعدا اونا رو براتون می‌فرستم …

حقیقت اصلی تو انیمه نهفته شده و برا همین هست که در پیغام آخر مانگا نوشته شده بود که “نبرد ما تازه آغاز شده است!” و وقتی که درباره‌ی این جمله از ادیتور سوال پرسیدن، جواب داد که:

طرفداران واقعی خواهند فهمید!

یا حتی از خود ایسایاما درباره‌ی پایان مانگا سوال کردن و جواب داد که “it’s just the beginning.” که یعنی “این تازه آغاز است.”

بریم برا بررسی بیشتر ANR و ارتباطش با داستان …

تاریخ انتشار ANR مربوط به سال ۲۰۱۸ هست و اونموقع حدودا تا چپتر ۱۱۰ مانگا اومده بود؛ ولی این موزیک ویدئو تو اون زمان، موفق شدن ارن تو فعال کردن رامبلینگ رو نشون داد.

ما فعال شدن رامبلینگ رو تو چپتر ۱۲۳ و سال ۲۰۱۹ دیدیم و این موزیک ویدئو در اون زمان بهش اشاره کرده بود!

حتی می‌بینید که کشته شدن انسان‌های بیرون دیوار توسط ارن رو هم نشون داده بود.

حتی اشاره به این موضوع که ارن تو مارلی رفت و خونواده‌هایی رو دید که به دستش کشته می‌شن.

یا مثلا اشاره به تشکیل متحدین و اینکه سعی در توقف ارن دارن.

تصویر سمت چپ از ANR رو با تصویر سمت راست مقایسه کنید …

تصویر سمت راست کاوری هستش که استودیوی “wit” برا آلبومی که موزیک anr تو اون قرار داره ساخته.

دقت کنید که چقدر شباهت دارن! تو هر دوی اون‌ها با یک حالت مشابه جلوی یه قبر ایستاده ان و جالب‌تر اینکه هر دوی اون‌ها یک نوع گل تو دست چپ شون نگه داشتن که این تأیید بیشتری هست که فرد سمت چپ همون ارن هستش!

تصویر اول قسمتی از اُپنینگ “My war” هست که متن این اُپنینگ از زبان ارن هستش.

دقت کنید که چی می‌گه: در راه بازگشت به خانه‌مان قورباغه‌ها گریه می‌کردند.

این دقیقا همون موردی هست که توی ANR دیدیم. تو تصویر دوم از ANR یه قورباغه رو می‌بینید که در حال گریه کردن هستش و اشاره به ارنی داره که مردم بیرون دیوار(که با نماد قورباغه نشون داده شده‌ان.) رو داره به قتل می‌رسونه.

تصویر اول رو ایسایاما بعد از پایان مانگا منتشر کرد.

می‌بینید که ارن داره پا روی یه قورباغه میزاره و اونو له می‌کنه؛ درست مثل تصویر دوم.

یه مثال دیگه از قورباغه و پرنده رو میتونید در اینجا مشاهده کنید.

یه مورد خیلی عجیب و جالب که قبلا هم بهش اشاره کردم، اینه که پایان مانگا دقیقا معکوس ANR هست. برای دیدن بر روی اینجا کلیک کنید.

چرا باید پایان مانگا معکوس ANR باشه؟

دلیلش واضحه … برای اینکه به ما نشون بده که چرا باید ANR انجام بشه. ما دیدیم که تو پایان مانگا چه اتفاقاتی رخ داد و نقشه‌ی ارن به شکست ختم شد.

جالبه بدونید که اِندینگ پارت دو فصل چهارم دقیقا خود ANR هست. تحلیل اون رو هم براتون تو یه پارت مجزا ارسال می‌کنم تا شگفت زده بشید! ؛)

منبع

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!