این گریموار دوم یونو از کجا پیداش شد؟! Black Clover | شبدر سیاه

5 خرداد 1401
2 دیدگاه 903 بازدید
💠 احتمالا شما هم در هنگام خواندن اسپویل‌های چپتر 308 سوال بالا در ذهنتان شکل گرفته. در این پست قصد داریم این موضوع را به صورت سطحی بررسی کنیم.
      🔶 حالت اول 🔶
💠 نخست برای اینکه الفی در بدن یک انسان قرار گیرد باید برخی شرایط دو طرف با هم یکسان باشد. ما می‌دانیم که لیخت دو فرزند داشت و فرزند اول در جریان حمله انسان‌ها جان خود را از دست داد. همچنین می‌دانیم این دو فرزند هر دو دورگه‌ی الف-انسان هستند. و با بررسی جریان دورگه بودن چارمی و دو عنصر داشتن وی در می‌یابیم که این دو فرزند هم می توانند دو عنصر داشته باشند. از طرفی بر اساس یکی از سوال و جواب‌های جلد 30 مانگا می‌دانیم یکی از شرایط تناسخ این است که عنصر جادویی میزبان و فرد تناسخ یافته باید یکسان باشد (این بخش به زودی در کانال قرارخواهد گرفت).
💠 بر اساس مطالبی که تا الان در مانگا گفته شده می توان حدس زد که عنصر دوم الف تناسخ یافته در یونو با عنصر نخست یونو برابری داشته و این موضوع قوانین تناسخ را نقص نمی‌کند. و اینکه یونو تا به  حال فقط از این عنصر اول الف استفاده می‌کرده و عنصر اصلی خویش را با گرفتن گریموار جدیدش فعال می‌کند. برای حدس این عنصر مشترک، می‌توان جوانب مختلفی را در نظر گرفت. نخست اینکه بچه الف می‌تواند عنصری مشابه پدر و مادرش داشته باشد، جادوی تتیا باد بوده پس عنصر دوم بچه الف می تواند عنصری شبیه به پدرش باشد. یا اینکه عنصر مشترک، مربوط به پادشاهی قلب سیاه بوده و در ارتباط با سرما یا اجزای بدن است.
💠 گریموار دوم یا حقیقی یونو به این دلیل طرح شبدر ندارد که گریموار اول مربوط به زادگاه بچه الف است و یونو گریموار حقیقی‌اش را با طرح کشور زادگاهش در همان کشور دریافت می‌کند.
⭕️ بخشی از متن بالا حالت تئوری داشته و نمی‌توان به صورت کامل به آن اطمینان کرد. برای مثال ممکن است مانگاکا نحوه و دلیل تناسخ بچه لیخت را به صورت متفاوت با بقیه در نظر گرفته باشد. به هرحال جزئیات این موضوع هنوز توضیح داده نشده، که با آمدن چپترهای بعد می‌توان اطلاعات بیشتری را از آن به دست آورد.
🔸 تئوری 2: نگاهی دیگر 🔸
💠 در این بخش سعی داریم ارتباط روح بچه الف با یونو را در حالت و تئوری دیگری بررسی کنیم. و در نهایت با جمع بندی و مقایسه با تئوری نخست درستی یا نادرستی آن را بیابیم.
💠 در مورد تفاوت یونو با پاتری: به گفته‌ی شخصیت پاتری، گریمور روحِ شخص رو انتخاب می‌کنه و روح دیگری حتی اگر در جسم صاحب گریمور باشه نمی‌تونه ازش استفاده کند. و اینجا تفاوت یونو با سایر تسخیرشدگان توسط الف‌ها را میشه توضیح داد. یونو بر خلاف پاتری می‌تونه از گریمواری که به روح اصلیش تعلق نداره استفاده کنه. این موضوع تنها می‌تونه به معنی یکی شدن روح بچه الف با یونو و اشتراک ویژگی‌هاشون باشه.
💠 اما تفاوتش با چارمی: با بررسی شخصیت چارمی متوجه میشیم قدرتی مشابه قدرت اصلیش از نژاد دیگرش دریافت میکنه که مربوط به پخت و پز و خوردنه، پس اینکه فقط یک گریمور داره میتونه به این معنی باشه که یه دو رگه در صورتی که عنصر دو جادوش متفاوت نباشه با همون یه گریمور هردو جادوش پوشش داده میشه.
پس وقتی فرض کنیم پسر لیچت دو عنصر متفاوت داره قاعدتا نمیتونه فقط یک گریمور داشته باشه و اون عنصر دوم نیاز به داشتن یک گریمور مجزا رو داره و این میتونه تفاوت بین این دوتا دو رگه تا اینجای داستان باشه
و اینجای داستان به بعد دو راه برا تئوری داریم:
1️⃣ اگر بخوایم طبق سوال و جواب یوکی (1) پیش بریم: بخاطر شباهت ظاهری و جادویی هیچ راهی باقی نمیمونه جز اینکه جادوی خود یونو و جادوی دوم الف یکسان باشه (اگر باد جادوی مشابه نباشه) و یک سوال مهم ایجاد میشه که چرا یونو در همون شبدر یه گریمور برا عنصر دوم الفش دریافت نکرد؟ و ازونجایی ک روح الف اعلام کرد «من تو هستم» پس نیازی نبود گریمور دوم (گریمور عنصر مشترکشون) حتما مال کشور اسپید باشه و می‌تونست دو گریمور کشور شبدر رو از طریق روح الف بگیره و دیگه نیاز نباشه یونو برای گریمور عنصر خودش چیزی دریافت کنه اتوماتیک با روح الف همه چی کامل میشد.
همچنین برای توجیه این قضیه میشه حالت دیگه‌ای هم درنظر گرفت؛ این که بگیم دو رگه بودن لزوما باعث دو عنصره شدن نمیشه و کلا یونو و اون الف فقط ویند یوزر در نظر گرفته شن. اینطوری میشه علت عدم دریافت گریمور دوم داخل کشور شبدر رو توجیه کرد. البته خودم به این حالت اعتقادی ندارم.
2️⃣ اگر کلا داستان یونو رو مثل پاتری استثنا بگیریم و الف رو دارای دو عنصر متفاوت از یونو بدونیم: یونو می‌بایست برای هر دو عنصر اون الفش از شبدر گریمور دریافت کنه و همچنین گریمور خودشو از اسپید بگیره یعنی در جمع 3 گریمور دریافت کنه! چون نمیشه یک فرد دو عنصره باشه ولی فقط برا بادش گریمور دریاف کنه و عنصر دومش کلا بروز داده نشه.
✍🏻 نظر خودمو بخواید بدونید احتمال حالت دوم کمتره اما حالت 1 هم علامت سوال زیادی با خودش ایجاد میکنه. در هر حال به احتمال زیاد یونو یه جادوی متفاوتی خواهد داشت و با  توجه به سوال و جواب یوکی (۲) عنصر یونو با عنصر دوم پسر لیخت مشابه خواهد بود و این تئوری تو حالت اول منطقی‌تر به نظر میاد.
⭕️ باز هم اشاره می‌کنیم که تمام این بحث‌ها تئوری بوده و ممکنه روند کاملا متفاوتی تو ذهن مانگاکا باشه.
🔸 شرط دیگر تناسخ 🔸
💠 اگر پارت اول تئوری را مطالعه کرده باشید، در آنجا اشاره کردیم که علاوه بر جادو شروط دیگری هم می‌تواند برای جسم یافتن الف‌ها وجود داشته باشد. بعد در تئوری لاک به شرط رابطه‌ی خانوادگی و سن و جادو اشاره کردیم. کلمه سن در همه تئوری‌ها آمده اما بررسی‌ای روی آن صورت نگرفته. در این بخش سعی داریم تئوری‌ها را از نظر سنی بررسی کنیم.
💠 قبلا دیدید که آقای یوکی تاباتا در صفحه رنگی چپتر 200 به حضور بچه الف از آغاز داستان اشاره کرد. (3) شرطی که تا اینجای کار در همه‌ی تناسخ‌ها رعایت شده شرط سن است. همه انسان‌ها هم‌سن الف‌های تناسخ یافته در درون آن‌ها بودند. حال اگر در نظر بگیریم که بچه الف یونو در لحظه‌ای که همه الف‌ها وارد بدن انسان‌ها شدند وارد بدن یونو شده، این شرط نقض می‌شود. در این صورت یک الف چند ماهه که هنوز متولد نشده وارد بدن انسانی 17 ساله شده، که درست نیست.
💠 از طرف دیگر در چپتر 308 پتری می‌گوید که جادوی باد یونو مربوط به بچه الف است. (۴) اگر این جادو مربوط به بچه الف باشد او نمی‌توانسته  دقیقا در زمان تناسخ وارد بدن یونو شده باشد و باید این اتفاق از قبل رخ داده باشد. اینکه گریموار یونو گریموار باد است هم بر این موضوع صحت می‌بخشد. یعنی در زمان گرفتن گریموار، این بچه الف هم بوده که گریموار باد دریافت شده است.
💠 تنها حالتی که در آن همه چیز درست در می‌‌آید این است که بچه الف چند ماهه ما که به صورت جنین در شکم مادرش کشته شده بود وقتی یونو جنین بوده وارد بدنش شده باشد.
💠 حالا شاید بپرسید که چرا این بچه الف تا به حال کنترل بدن یونو را به دست نگرفته؟ جواب ساده است. این بچه الف خود دیگر یونو است. و از ابتدای داستان هر اتفاقی که برای یونو افتاده را دیده و هر تصمیمی که او گرفته است را گرفته. او با یونو‌ای که به بقیه می‌شناسند تفاوتی ندارد.
💠 برای همین است که در جریان تناسخ الف‌ها وقتی الف‌ها کنترل بدن انسان‌ها را به دست گرفتند رفتار یونو عوض نشد. اگر این صحنه را دوباره در انیمه تماشا کنید می‌بینید که همه خاطرات از جلوی چشم یونو رد می‌شود. این یعنی چه؟ یعنی بچه الف کنترل بدن یونو را به دست گرفته و وقتی آستا را می‌بیند تمام خاطراتی که وقتی به صورت یک روح در بدن یونو بوده برایش زنده می‌شود. در این حالت چون تمام تصمیمات افکار و خاطره‌های دو روح مشترک است بچه الف دقیقا همان رفتاری را نشان می‌دهد که یونو نشان داده. شاید وقتی این صحنه را برای اولین بار دیدید همچین چیزی اصلا به ذهنتان نرسیده باشد. ولی  با کمی دقت و مطالعه و دیدن دوباره همان صحنه به صحت این موضوع پی می‌برید.
💠 حالا به چپتر 308 بر می‌گردیم. علت اینکه بچه الف به یونو می‌گوید من تو هستم هم دقیقا همین موضوع است. بچه الف با یونو‌یی که ما می‌شناسیم تفاوتی ندارد اما تنها تفاوت آنها میان خودشان است.
💠 سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که مگر با جدا شدن الف‌ها از بدن انسان‌ها در پایان آرک الف‌ها نباید این الف از بدن یونو جدا شده باشد؟ جواب خیر است. اگر آن صحنه را دوباره ببینید متوجه خواهید شد که هیچگاه جدایی روح از بدن یونو نمایش داده نمی‌شود. از طرف دیگر رایا می‌گوید که هنگامی که یک روح مدت زیادی در بدن بماند با آن وابستگی ایجاد کرده و به سختی جدا می‌شود که تاییدی بر این قضیه‌است.
⭕️ این تئوری می‌گوید که اگر شرط سن رخ دهد، همه چیز درست می‌شود. ولی به چرایی این قضیه نمی‌پردازد. هنوز سوال‌های گسترده‎ای در این مبحث باقی مانده که پاسخ داده نشده اند. باز هم اشاره می‌کنیم که تمام این بحث‌ها تئوری بوده و ممکن است روند کاملا متفاوتی در ذهن مانگاکا باشد.
ریفرنس‌ها:
1 و 2: سوال و جواب یوکی
برگ ضمیمه جلد 30 مانگا که شامل سوال و جواب با مانگاکای سری بلک هست
3: قبلا دیدید که آقای یوکی تاباتا در صفحه رنگی چپتر 200 به حضور بچه الف از آغاز داستان اشاره کرد.
💠 تصویر بالا مربوط به صفحه رنگی چپتر 200 می‌باشد. هنگامی که این تصویر برای اولین بار منتشر شد، تصور می‌شد کودک سمت راست تصویر همان پتری باشد.
💠 اما حال با واضح‌تر شدن جریان بچه الف در چپتر 308، بسیاری معتقداند که این تصویر مربوط به بچه الف است. او از همان ابتدای داستان در بدن یونو جای داشته و تمام ماجراجویی‌های آستا و یونو را همراه با آنان دنبال کرده است. او بخشی رقابت آن‌هاست.
💠 شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ در بخش دیدگاه‌‌هابنویسید.
4: چپتر 388
پاتری: … پس جادوی بادِ اون واقعا
مالِ بچه‌یِ لیچت-سان و تتیا-سان….!

لطفا نظرات و دیدگاه‌های خودتون رو در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بذارید.

منبع

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!