تئوری زمان در شبدر سیاه | Black Clover

8 خرداد 1401
2 دیدگاه 1,202 بازدید

 

زنون واقعا ۱۷سال نیاز داشت تا دانته بش بگه به قدرت شیطانیت عادت کردی؟ درحالی که استا به دو سال نیاز داشت این بخش رو بیشتر یه ایراد از کار یوکی میبینم تا اینکه کمکی باشه برای گره گشایی ها. 

 

امروز میخایم در مورد زمان صحبت کنیم و یه سری ماجرا هایی که خط داستان بخاطرش گره خورده بود رو بررسی کنیم.

💠 از قدیمی ترین رخداد شروع میکنیم یعنی ۵۰۰ سال قبل.یعنی زمانی که گوریمور لیخت ۵ پر شد و بر روی جمجمه ی اسکلتی در کنار نرو که به خواب رفته بود رها شد . به گفته ی خود نرو او چندین سال به خواب میرود و پس از ان به نگهبانی کردن از گوریمور می پردازد اما با دو مسئله روبه رو هستیم:

🔷 اول اینکه وقتی نرو از خواب بیدار میشه گوریموری روی جمجمه نیست.

🔷 دو اینکه میدانیم لیسیتا گوریمورو یافته بود پس چگونه نرو از وجود لیسیتا مطلع نبوده؟

پس حالت هایی که پیش میاد اینه که (۱)لیسیتا قبل از نرو و در حینی که در خواب بوده گوریمورو ازونجا ورداشته یا اینکه (۲)در زمان نگهبانی نرو حالا ب دلایلی بلفرض که ب دنبال غذا بوده یا هر چیزی نرو از گوریمور دور شده و در همین بازه زمانی لیسیتا گوریمورو پیدا میکنه و ادامه ی ماجرا.

در حالت دوم ازونجایی که گوریمور لحظه مرگ لیسیتا کنارش روی زمین پست و سر سبز میمونه و ازونجایی که نرو پرنده هست پس نگهبانی از گوریمور براش مقدور نیست و قادر به جابه جایی گوریمور نمی باشد و محاله نرو از وجود کسی که شکمش سوراخ شده و کنار گوریمور دارز کشیده مطلع نباشه پس در کل این حالت منتفی هست.

خب قراره با حالت اول تئوری رو جلو ببریم چون منطقی تر بنظر میرسه.

اگر خواب نرو رو در حد ۲۰سال فرض کنیم بدین معناست که نرو تقریبا ۴۸۰سال نگهبان گوریمور بوده است و ماجرای لیسیتا و لیبه به قبل از ان و حین خواب نرو برمیگردد یعنی بیش از چهار قرن پیش. (این اعداد جنبه مثالی دارن)

از لحاظ عددی شاید مبالغه شده باشه ولی میخاستم ب قدمت لیبه و لیسیتا و اینکه نشون بدم از دوره ی کنونی نمیباشند. برای اثبات ب تصاویر زیر بنگرید:

لحظه ای که لیسیتا استا راجلوی در کلیسا میگذارد درختان اطراف کلیسا پر برگ و زنده هستند و اما زمانی که پیر مرد میاد تا استا رو ببره درختان اطراف همگی خشک و مرده هستند خب واضحه که رشد یا مرگ درختان طی چندقیقه یا چند ساعت محاله.

پس به این نتیجه میرسیم استا از گذشته به اینده ارسال شده و تمام وقایع لیسیتا و لیبه به گذشته ی خیلی دور و قبل از بیداری و نگهبانی نرو می باشد.

اکنون میخایم خط داستان دارک تراید رو بررسی کنیم:

💠همون طور که میبینید سن دارک تراید نشان داده نشده است.بنظرتون عجیب نیست؟ اینا که مثل ملکه جادوگران یا شیاطین یا الف ها نیستند که سن عجیبی بخایم بشون نسبت بدیم. بنظرتون چرا یوکی تصمیم گرفته این موضوع رو پنهان کنه؟

خب برای جواب این سوال یه راهنمایی داریم : سن سایر شاگردان تاریکی در اختیارمون هست همانطور که میبینید همشون الان بین ۲۰تا۲۵هستند و قضیه جایی عجیب میشه که برگردیم به ۱۷سال قبل. زمانی که دارک تراید شورش علیه خاندان گرینبلیال رو شروع میکنند در انجا شکل ظاهری هر چند سیاه ولی واضح شاگردان تاریکی رو مشاهده میفرمایید.

بیاید با تصاویر ان ها که مربوط به ۱۷سال بعد است مقایسه کنید ایا تغییری در حالت مو ها یا قد میبنید ؟ این اعضا هنگام حمله به گرینبلیال تنها ۸تا ۱۰سال سن داشتند بنظرتون دارک تراید چند تا پسر ۸ساله برای ماموریت به این مهمی با خودشون میبرن؟ خیر این ها تمام مدت وضعیت سنی ثابتی داشتند. البته این موضوع هم از جهت نامیرایی اهمیت پیدا میکنه و هم سفر زمانی.

همچنین ۱۷سال پیش وانیکا نبردی با اسیر (مادر نویل) داشته است و به تازگی با مگی کولا قرار داد بسته بود با این حال تونست بر اسیه غلبه کنه.

حالا میریم ۱۷سال بعد میبینیم که دانته به زنون میگه به قدرت شیطانیت عادت کردی ؟ وبه وانیکا میگه خوب پیشرفت کردی.

خب ما میدونیم به گفته ی برادر چهارم زنون مستعد ترین فرد برای میزبان شیطان شدن بود و یعنی ۱۷سال پیش هم از وانیکا سر تر بود.

حالا وانیکایی که توانسته اسیر ک از قوی ترین های دوره ی خودش بود رو شکست بده.

پس زنون واقعا ۱۷سال نیاز داشت تا دانته بش بگه به قدرت شیطانیت عادت کردی؟ درحالی که استا به دو سال نیاز داشت این بخش رو بیشتر یه ایراد از کار یوکی میبینم تا اینکه کمکی باشه برای گره گشایی ها.

علاوه بر اون با یک نگاه سطحی به ظاهر دارک تراید میتونیم متوجه بشیم که این سه ٬ ۱۷ساله بدن هاشون تکون نخورده و پیر نشده اند.

وانیکا در حال حاضر

زنون در حال حاضر

وانیکا و زنون ۱۷سال پیش

برای پارت اول که مربوط به لیسیتا و نرو بود بنظرم مسئله سفر زمانی مطرحه اما برای دارک تراید نامیرایی!

حالا چرا نامیرایی؟

همون طور ک میبینید هدف نهایی دارک تراید کشتن انسان های ضعیف و دوباره زنده کردنشون با بدن هایی نامیرا می باشد.

خب کسی که همچین هدفی رو برای جامعه ای که میخاد تشکیل بده داره قطعا خودش به اون قدرت یعنی نامیرایی قبل از جامعه ی خودش دسترسی داره یعنی اول خودش نامیرا باشه بعد جامعه منطقی نیست؟

💠موضوع بعدی و اخر که مربوط به زمان هست مربوط میشه ب ساعتی که در کشور قلب سیاه وجود دارد.

در ارک اخیر تمام مدت و در چپتر های متعدد که از لحاظ زمانی متفاوت هستند ساعت روی ۱۸:۳۵ (تقریبی) گیرکرده.

به نظر خودم که ساعت خرابه ولی اگر واقعا زمان استاپ کرده باشه. بنظرم شاهد حضور شخصی(استاروث شیطان زمان)جدید با قدرت زمان خواهیم بود شخصی که تمام مدت از همه چی خبر دار بوده و در حال مشاهده ی نبرد ها بوده و دنبال موقعیت خودش برای ورود به نبرد می باشد (احساسم میگه این شخص سمت خیر هست).

ازونجایی که اوپنینگ ۱۲ به موضوعات مختلف در ارک اسپید اشاره داشت مثل:

شمشیر برنده ی شیطان

نماد استاروث

شاید اون نماد که در شیطان شناسی معادل آستاروث هست نشان دهنده حضور این شخص در ارک باشد.

علاوه بر اون برادر چهارم نیز تا کنون با اینکه اعضای دیگش شکست خوردن خودشو نشون نداده و مشخص نیست چی در سر داره.

ولی ازونجایی که قدرت زنده کردن انسان ها رو دارند بطوری که نامیرا باشن فکر نمیکنم نگرانشون باشه.

خیلی ممنون که تا اینجای کار همراه ما بودید. نظرتون رو در بخش کامنت ها با ما در اشتراک بگذارید.

نویسنده: نگار

منبع

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

  • آواتار کاربر نرگس
    نرگسعضو
    1401-07-30 17:34
    این دیدگاه دارای اسپویل است

    واقعا این موضوع منو میخکوب کرد، واقعا اینو از کجا پیدا کردید، یه چیز دیگه هم هست که ذهنمو مشغول کرده سعی می کنم اسپویل نکنم، اگه وانیکا قبلا با مامان نوئل، آسیر سیلوا جنگیده، پس چطوری اون موقع از وانیکا فرار کردن، چرا همون موقع به پادشاهی قلب و شبدر حمله نکردن؟ اینم می تونه مربوط به زمان باشه؟