تئوری لوشس زاگرتیس کیست و چه هدفی را دنبال می کند؟! | شبدر سیاه Black Clover مرسی مووی

22 مرداد 1401
1 2,986 بازدید

⚠️ قبل از شروع این تئوری باید اشاره کنم، این تئوری برای دوستانی که تا چپتر 331 مانگای بلک کلور را مطالعه نکرده‌اند. اسپویل به حساب خواهد آمد. پس قبل از شروع به خواندن این متن به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.⚠️

💠 این تئوری به دو بخش تقسیم می‌شود. ما در بخش اول به چیستی لوشس زاگرتیس و ارتباط آن با جولیوس می‌پردازیم و سپس بر اساس نتایج به دست آمده و نماد پردازی موجود در داستان هدف این کاراکتر ار حدس می‌زنیم.

💠 جولیوس نوا کرونو چه اربتاطی با لوشس زاگرتیس دارد؟!

💠 برای فهمیدن این موضوع نخست باید برخی حالت‌های موجود را بررسی کنیم.

❇️ حالت اول: جولیوس تمام این مدت نقش بازی می‌کرده است. احتمال این حالت وجود دارد. اما بسیار پایین است. زیرا کاراکتر جولیوس بارها و بارها در داستان حرف‌هایی می‌زند که در تضاد با شخصیت لوشس زاگرتیس است. یکی از مثال‌های بارز آن همین چپتر اخیر است که سعی می‌کند دمنیشیو را از خود دور کند.

❇️ حالت دوم: جولیوس دارای دو روح در یک بدن است. احتمال این حالت از حالت قبل بیشتر است. باید به این نکته توجه کنید که جادوی اعضای خاندان زاگرتیس همه مربوط به انسان و کامل کننده‌ی هم هستند. جادوی زنون استخوان، جادوی ونیکا خون و جادوی دانته گوشت است. اگر جادوی لوشس روح باشد تکمیل کننده‌ی خانواده‌ی خود خواهد بود و می‌توان گفت که لوشس خودش را در بدن جولیوس قرار داده و این حالت دو روح در یک بدن راه به وجود آورده است.

❇️ اشکال این حالت زمانی مشخص می‌شود که ما تا به حالت همچین حالتی را در مانگا دیده‌ایم. زمانی که پاتری و ونجنس هر دو در یک بدن بودند. اما در این حالت هر دوی آن‌ها از وجود فرد دیگری در وجودشان اگاه بودند. آقای یوکی تاباتا هم احتمالا یک چیز را دو بار در داستان تکرار نخواهد کرد. اشکال دیگر این تئوری این است که زمانی که جولیوس بدن را در دست دارد همچنان به حرکت در مسیر اهداف لوشس ادامه می‌دهد. برای مثال یامی و ونجنس را جذب می‌کند تا در آینده از آنان برای کلیپات استفاده شود. یا همان مسئله‌ی زنده ماندن جولیوس که بدون بیرون آمدن از طلسم یامی انجام شد. در حالی که سول جسد جولیوس را در طلسم یامی گذاشته بود.

❇️ حالت سوم: جولیوس دو شخصیت دارد. چیزی که باید در مورد افراد دو شخصیتی بدانید این است که این افراد اصلا از وجود شخصیت دیگرشان اطلاعی ندارند و خاطرات مربوط به آن را کاملا فراموش کرده‌اند. اصلا نمی‌دانند که همچین شخصیتی وجود دارد یا نه و بیشتر اوقات از شخصیت دیگر خود می‌ترسند و آن را دشمن تلقی می‌کنند. همان کاری که دقیقا جولیوس در چپتر 331 می‌کند.

❇️ با اینکه اینطور شخصیت‌ها از وجود دیگر خود آگاه نیستند اما به صورت ناخوداگاه به خواسته‌های وجود دیگر خود جذب می‌شوند و اهداف یکسانی را پیش می‌گیرند. بدون اینکه متوجه شوند و دلایل کار خود را بدانند. حال این حالت چطور ممکن است ایجاد شود؟! این حالت ممکن است کاملا مصنوعی و خواسته‌ی لوشس باشد. کمی قبل به جادوی خاندان زاگرتیس اشاره شد. فرض کنید لوشس جادوی مغز یا حافظه داشته باشد یا کسی را در اطراف خود داشته باشد که بتواند از این نوع جادو استفاده کند. جادوی مغز تکمیل کننده‌ی جادوی گوشت استخوان و خون سایر اعضای زاگرتیس نیز است. ممکن است حتی شخص دیگری که ما از آن اطلاع نداریم باعث این اتفاق شده باشد.

❇️ حالت دیگر این است که این شخصیت دوم لوشس حاصل یک اتفاق در زندگی او باشد. برای مثال لوشس پس از انجام کاری که بعدا از آن پشیمان می‌شود تا حدی از خود متنفر شود که خودش را فراموش کند و یک شخصیت دیگر از خود بسازد. اما در این بین شخصیت لوشس همچنان حفظ شده و کنترل ناخوداگاه جولیوس را در دست گرفته باشد و همانند سایه‌ای تاریک او ار دنبال کند. اگر این حالت را مد نظر قرار دهیم تقریبا از نظر داستانی با مشکلی مواجه نمی‌شویم و اعمال جولیوس را ترکیبی از خواسته‌های خودش و تاثیر لوشس بر روانش می‎‌بینیم.

💠 هدف لوشس دقیقا چیست؟!

💠 هدف او می‌تواند هر چیزی از گرفتن جهان تا زنده کردن کسی باشد. اما ما فکرم می‌کنیم با توجه به شواهد موجود از این کاراکتر و دیالوگ‌های او، لوشس هدفی بسیار فراتر از آن دارد!

💠 ما فکر او صرفا شخص بدی نیست و هدف او نابودی این جهان و ساختن جهانی بدون مرگ و نابرابری و سختی است. جایی که همه با آرامش و بدون تر می‌توانند زندگی کنند. حال به مدارک موجود از این تئوری می پردازیم.

💠 مدارک:

  1. حرف‌های لوشس با زنون و دیالوگ‌های جولیوس
  2. معنی کلمه زاگرتیس و لوشس

3. معنی نماد روی گریموار لوشس

4. معنی نماد روی سر لوشس

5. اطلاعات موجود از استاراث در گرند گریموار که منبع الهام آقای یوکی تاباتا برای خلق شیاطین مجود در داستان است.

💠 به دیالوگ‌های بالا توجه کنید. در مکالمه‌ی زنون با لوشس وی هدفش را ساختن جهانی که در آن ضعف و ناتوانی معنی ندارد بیان می‌کند. جهانی که نابرابری وجود ندارد و همه تا ابد می‌توانند در صلح و خوشی با بدن‌هایی نامیرا زندگی کنند. او در حالی این را می‌گوید که انگار خودش روی ویلچر نشسته و از ناتوانی رنج می‌برد.

💠 جولیوس نیز هدفش را ساختن کشوری بدون هر گونه تفاوت ظبقاتی بیان می‌کند. کشوری که همه در آن برابر اند و تلاش حرف اول را می‌زند و کسی نمی‌تواند به دیگری زور بگوید. زیرا همه یکسان هستند. کشوری بدون تبعیض و نفرت.

💠 به این دو هدف خوب توجه کنید. آیا هر دوی آن‌ها در حقیقت خواستار یک چیز نیستند؟! آیا این شباهت اتفاقی است؟! هر دو ذکر می‌کنند که خواستار جهانی با برابری و بدون تبعیض همراه با صلح و بدون تنفر هستند. حال اگر تئوری که قبل تر گفتیم را در نظر بگیرید همه چیز درست به نظر می‌رسد! شخصیت لوشس به صورت ناخوداگاه بر روی جولیوس نیز اثر گذاشته و اهداف آن‌ها را شبیه بهم کرده است. و جولیوس این موضوع را بارها و بارها تکرار می‌کند بدون اینکه متوجه تاثیر شخصیت دومش بر آن شود.

💠 معنی کلمه‌ی زاگرتیس

💠 اگر کلمه‌ی زاگرتیس را برگرفته از کلمه‌ی ساگرتیس در نظر بگیریم و به معنای این واژه دقت کنیم باز هم به همان هدف جولیوس و لوشس می‌رسیم.

💠 توصیف به عمل آمده برای کلمه‌ی ساگرتیس به این صورت است که: “شما یک بشر دوست هستید. و شما به جنبش هایی که هدف آن‌ها بهبود وضع جهان هستند جذب می شوید. شما بسیار ایدآل گرا هستید و این موضوع تا حدی پیش می رود که بعضا نسبت به مردم یا روش ها ساده لوحانه رفتار می کنید. شما شوق بسیار زیادی برای دنبال کردن ساخت جامعه ای مهربان و انسانی دارید. شما به سمت کسانی که به صورت فیزیکی رنج می بینند (مثلا مریض اند) یا به دست نا عدالتی افتاده اند جذب می شوید. شما اصلاح کننده ی اشتباهات هستید. نهایت هدف و قصد شما تبدیل جهان به جهان دیگریست .

💠 آیا این شباهت زیادی به اهداف گفته شده از لوشس و جولیوس ندارد؟!

💠 معنی کلمه لوشس:

💠 لوشس یک نام لاتینو بر گرفته از کلمه‌ی نور است. همچنین این کلمه در نام شناسی به این اشاره می‌کند که شما استعداد فوق العاده‌ای دارید و جلو‌تر از زمان هستید. آیا این جلو تر از زمان بودن ارتباطی با این هدف ندارد؟! جلو تر از جهان کنونی و پیش به سوی جهانی نو.

💠 معنی نماد روی گریموار لوشس

💠 قبلا در کانال دیدید که اگر کمی دقیق به این نماد کنید نماد هر 4 کشور را در آن می‌بینید. اما این نماد معنی دیگری نیز دارد. به صورت کلی اسپید رو به بالا به معنی مرگ، و اسپید رو به پایین معنی عکس آن یعنی تولد دوباره و زندگی بخشیدن را می‌دهد.

💠 هذف این دو چه بود؟! کشتن و از نو ساختن جهان! حال دوباره به نمادها دقت کنید. علاوه بر این نماد 4 کشور در این گریموار مخفی شده بلکه معنی مرگ و زندگی دوباره را نیز می‌دهد.

💠 معنی نماد روی سر جولیوس: crown with sunburst

💠 این نماد دقیقا به معنی پیروزی و بر مرگ و زندگی جاودانه است و به همان هدف جولیوس که ساهتن جهانی با انسان‌های جاودانه و بدون نابرابری است می‌پردازد.

💠 اطلاعات موجود از استاراث در گرند گریموار که منبع الهام آقای یوکی تاباتا برای خلق شیاطین مجود در داستان است.

💠 در گرندگریموار استاراث برعکس سایر شیاطین نقش منفی ندارد و وی به دنبال دانش است. همچنین در نهایت آزرده و پشیمان از همراهی با شیطان در قیام او بر علیه خداست. کتاب گرند گریموار نقش بسیار موثری در خلق شیاطین بلک کلور داشته است و آقای تاباتا برای خلق این شیاطین بارها و بارها از این کتاب استفاده کرده اند. حتی سه شیطان برتر ذکر شده در چپتر 331 نیز دقیقا بر اساس همین کتاب است. حال اگر لوشس همچین هدفی داشته باشد شیطانی که او را همراهی می کند نیز باید به دنبال صلح و دانش و برابری باشد.

💠 همچنین در این کتاب دقیقا به ارتباط استاراث و زنده کردن دوباره موجودات اشاره شده.

💠 ممنون که این تئوری طولانی را مطالعه کردید. این تئوری با کمک چندین پست پست ردیت، توییت‌های فندوم بلک کلور در توییتر و ویدئوی کانال یوتوب J-Cloud’s Anime Talk همراه با نظرات شخصی نویسنده گردآوری و نوشته شد. امیدوارم که لذت برده باشید. ممنون که از کانال بلک کبور دنیای انیمه حمایت می‌کنید. این متن را هرچه می‌توانید بازنشر دهید تا به دست تک تک طرفداران سری بلک کلور در ایران برسد.

نوشته ℤΣℜ𝔒

منبع

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

  • آواتار کاربر نرگس
    نرگسعضو
    1401-07-30 17:54
    این دیدگاه دارای اسپویل است

    چند تا غلط املایی داری داری حالا بیخیال اونا، ممنون، این موضوع واقعا جالبه دوست دارم بخونم، اما اگه همه داستان رو بدونید، اون نمادی که روی پیشونی جولیوس بود بعد از این بچه‌ شد از بین رفت، و جولیوس بچه‌ دیگه اون نماد رو نداشت، این دو تا شخصیت شباهت های زیادی دارن، اما نمی تونن یه نفر باشن، شاید تو داستان این دو نفر درست در مقابل هم قرار گرفتم، حتی جهت علامت روی پیشونی شون هم عکس هم بود، شاید اون هم قدرتش به اندازه جولیوس زیاده، ببخشید طولانی شد سعی کردم هر چی ذهنمو درگیر کرده بگم