تئوری ساعت و تغییر خط زمانی داستان بلک کلور | شبدر سیاه Black Clover

22 مرداد 1401
0 1,523 بازدید

⚠️ قبل از شروع این تئوری باید اشاره کنم، این تئوری برای دوستانی که تا چپتر 331 مانگای بلک کلور را مطالعه نکرده‌اند. اسپویل به حساب خواهد آمد. پس قبل از شروع به خواندن این متن به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.⚠️

💠 همانطور که در چپتر 331 اشاره شد استاراث شیطان زمان از دنیای زیرین خارج شده و به احتمال فراوان شیطان لوشس زاگرتیس فرزند چهارم خانواده‌ی زاگرتیس است. لوشس به احتمال فراوان در بسیاری از اتفاقات داستان نقش مهمی داشته و آن‌ها را از دور هدایت می‌کرده. این تئوری به احتمال تغییر خط زمانی داستان به دست لوشس و به کمک قدرت استاراث می‌پردازد.

💠 تئوری ساعت و تغییر خط زمانی: آستاراث قدرت تغییر زمان را دارد و می‌تواند به وسیله‌ی آن به نحوه‌های مختلفی اهداف خویش را جلو ببرد. برای مثال اگر اتفاقی خلاف با آینده‌ای که او در نظر دارد رخ دهد، او زمان را به عقب بر می‌گرداند و در اتفاقات داستان دستکاری می‌کند تا زمانی که آینده‌ی مد نظرش را به دست آورد.

❇️ برای مثال فرض کنید آینده‌ای که لوشس در نظر دارد همین اتفاقات حال حاظر داستان است. او می‌خواهد که آستا بسیار قدرتمند شود و بتواند لوسیفر را شکست دهد و قلب لوسیفر در اختیار لوشس قرار گیرد. حال فرض کنید در یکی از همین خطوط زمانی آستا کشته شود یا اینکه ناخت کشته شود یا سایرین. در این صورت نقشه‌ی اصلا به شکل قبل پیش نرفته و آینده‌ای که او در نظر دارد رخ نمی‌دهد و لوسیفر زنده می‌ماند. پس او آنقدر زمان را به عقب بر می‌گرداند و به کاراکترها شانس دوباره می‌دهد و از مرگ آن‌ها جلو گیری می‌کند تا به خواسته‌ی خود برسد.

❇️ برعکس این موضوع نیز صادق است. برای مثال فرض کنید در یک خط زمانی ناخت یا یونو یا هرکس دیگری سریع تر از قبل بتوانند دشمنان خود را شکست دهند. در این صورت سریع تربه موریس می‌رسند و جلوی او را می‌گیرند و لوسیفر ظاهر نشده و شکست نمی‌خورد و نقشه‌ی لوشس جواب نمی‌دهد. لوشس در این صورت هم در خط زمانی دخالت کرده و آن را دوباره به عقب بر می‌گرداند تا دقیقا همان اتفاقاتی که می‌خواهد رخ دهد.

💠 مدارک موجود برای این تئوری:

  1. ساعت
  2. نام چپتر 331
  3. گریموار لوشس و جولیوس

💠 ساعت نشان داده شده در چپترها:

❇️ در بسیاری از چپترهای آرک اسپید ساعتی به چشم می‌خورد که به زیرکی جلوی دید مخاطب قرار گرفته و توجه مخاطب را جلد می‌کند. این ساعت 12 بار در این آرک داستانی نمایش داده می شود که می‌تواند تعداد حضور این ساعت و همچنین چپتر مربوطه را در تصویر زیر ببینید.

❇️ در اواسط چپتر 331 استا روی یک ساعت ایستاده و پس اتمام بحث او این ساعت تازه شروع به حرکت می‌کند و به این اشاره دارد که لوشس و شیطانش استاراث در حال بازی با زمان برای رسیدن به نتایج دلخواه خود هستند.

❇️ شروع حرکت ساعت نماد این است که نتایج خواسته شده به دست آمده و ساعت می‌تواند به گذر زمان عادی خود ادامه دهد. اما این ساعت در طول این ارک در بسیاری از مواقع زمان را اشتباه و غیر منطقی نشان می‌دهد.

چپتر 274

 ماجرای ساعت از چپتر 274 آغاز می‌شود جایی که ناخت و همراهان به قلعه‌ی پادشاهی اسپید حمله می‌کنند. ساعت در این چپتر زمان 6:37 دقیقه را نشان می‌دهد. در این چپتر اهریمن باستانی نیز بیدار شده و به جنگ با مریو لیونا می‌پردازد. به صورت کلی از آغاز چپتر تا پایانش ساعت سه بار نشان داده می‌شود که در این بین اتفاقاتی افتاده اما ساعت همچنان ثابت است که اگر بگوییم اتفاقات سریع بوده زمان نشان داده شده قابل توجیه است.

چپتر 279

❇️ در ادامه مبارزه‌ی بین مریولیونا و اهریمن و همچنین یونو با زنون و شارلوت با وانیکا و جک و ناخت طی چپترهای 274 تا 278 رخ می‌دهد. در چپتر 279 کلیپات فعال می‌شود و شیاطین دو قلو وارد می‌شوند. همانطور که می‌بینید با وجود این هم اتفاق ساعته هنوز روی 6:37 دقیقه است و انگار زمان نگذشته.

چپتر 284

❇️ طی چپترهای 279 تا 284 مبارزه‌ی ناخت با شیاطین دو قلو صورت می‌گیرد. یونو با زنون مبارزه می‌کند و کاراکترهای مثبت داستان از کشور قلب به اسپید آمده و حمله می کنند. همچنین استا اهریمنی که به پادشاهی شبدر حمله کرده را شکست می‌دهد و با بقیه‌ی اعضای گاوهای سیاه به سمت اسپید می‌رود. ساعت در این چپتر منطقی است و 6:45 را نشان می‌دهد.

❇️ طی چپتر 284 الی 289 ما شاهد مبارزه‌ی آستا و بک استوری ناخت هستیم. در این چپتر اتفاق عجیبی می‌افتد و ساعت دوباره زمان 6:37 را نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید ساعت به عقب بر می‌گردد و مانگاکا با زیرکی تمام این ساعت‌ها را در میان پنل‌ها پنهان می‌کند.

❇️ در چپتر 319 زمان ساعت به خوبی دیده نمی‌شود اما انگار عقربه‌ی دقیقه شمار روی زمان 45 دقیقه است. در این چپتر کاپیتان‌ها در حال مبارزه با لوسیفرو هستند.

چپتر 321

❇️ طی چپتر 289 تا 321 سه مبارزه تقریبا به صورت همزمان صورت می‌گیرند که هیچکدام زیاد طولانی نیستند. سپس به سرعت موریس شکست می‌خورد و لوسیفرو ظاهر می‌شود و به کتک زدن استا ادامه ‌دهد. در این چپتر ساعت 7:27 دقیقه را نشان می‌دهد. چی شد؟! یک ساعت گذشت؟! واقعا؟!

چپتر 322

❇️ در چپتر 322 آستا و ناخت در حال مبارزه با لوسیفرو هستند. حالت چهره‌ی لوسیفرو و چیزی که به آن نگاه می کند را در این چپتر را در نظر داشته باشید. ساعت 7:27

چپتر 321

❇️ چپتر 331 و شروع حرکت ساعت. زمان: 7:28

❇️ حتما تا به اینجای کار متوجه حرکات عجیب ساعت شده‌اید. هر طور که به این ساعت نگاه کنید زمان آن منطقی نیست و یک جای کار اشکال دارد و احتمال این را بالا می‌برد که یک نفر زمان را دستکاری کرده باشد. حتی در چپتر 331 هم با بزرگ کردن این ساعت به این موضوع اشاره می‌شود.

💠 فکر می‌کنید نام چپتر 331 چیست؟

” و زمان شروع به حرکت می‌کند” این نام نیز دقیقا به همین موضوع اشاره دارد که ساعت تا قبل از آن تحت کنترل چیزی بوده و از حالا به بعد ازاد می‌شود و به حرکتش ادامه‌ می‌دهد. انگار مقصود به سرانجام رسیده است.

💠 در چپتر 331 برای اولین بار گریموار لوشس بسته می‌شود. همه‌ی ما می‌دانیم که زمانی که گریموار باز است دارنده‌ی آن یا آماده و یا در حال استفاده از طلسمی است. در تمام مدت گریموار جولیوس/لوشس باز استو جلد ندارد. این موضوع می‌تواند به این اشاره کند که لوشس در تمام این مدت در حال استفاده از طلسمی بوده و حالا که کارش تمام شده و به اصطلاح چپتر زمان شروع به حرکت کرده طلسمش را از کار می‌اندازد و گریموار را می‌بندد. یعنی با اتمام طلسم او زمان تازه به حالت عادی بر می‌گردد. راجب دو شخصیتی بودن یا نبودن لوشس و هدف او و نماد پردازی‌های موجود در گریموار او بعدا در کانال صحبت خواهد شد.

💠 حال کمی به حواشی این موضوع می‌پردازیم.

💠 این تئوری یکی از بحث برانگیز ترین تئوری‌های سری بلک کلور است که قائده‌ی مانگا را بهم می‌زند و نگاه خواننده را کاملا نسبت به آنچه خوانده است تغییر می‌دهد. برای مثال با این تئوری می‌توان بخشی از ایرادات وارده به داستان خصوصا در زمینه‌ی مرگ را توجیح کرد. شاید کاراکترها بارها و بارها مرده اند و باز زمان بازگشته و انقدر جلو رفته که همه چیز همانطور که لوشس می‌خواسته به سرانجام رسیده. با این تئوری می‌توان تبدیل‌های یگانگی پشت سر هم آستا که میان هرکدام از آن‌ها به 30 دقیقه زمان نیاز است را توجیح کرد. می‌توان بی تاثیر بودن شکستگی پای آستا را توجیح کرد. و بسیاری از مسائل دیگر که اگر به آن فکر کنید دیدتان نسبت به داستان عوض خواهد شد.

💠 با در نظر گرفتن این تئوری رفتار لوسیفرو نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شاید بتوان گفت که لوسیفرو به دلیل اینکه تنها نصف قدرت خود را دارد متوجه چیزی نشده. اما اگر کمی دقت کنید لوسیفرو بارها و بارها بارها در این آرک می گوید که غیر ممکن است و تو نمی‌توانی زنده بمانی اما برعکس آن رخ می‌دهد. انگار اون چیزی می داند و چیزی دیده که بقیه از ان خبر ندارد. علاوه بر این در چند جای این آرک لوسیفرو با نگاهی در هم به ساعت چشم می‌دوزد. آیا همه‌ی این‌ها یک نقشه برای شکست او بوده؟!

💠 ممنون که این تئوری را مطالعه کردید. این تئوری یکی از تئوری‌های محبوب و بحث برانگیز سری بلک کلور است که با انتشار چپتر 331 به شدت بر سر زبان‌ها افتاد و در توییتر و سایر شبکه‌های مجازی بسیار بر روی آن بحث شد. منبع اصلی این تئوری را دقیقا نتوانستم پیدا کنم. بعضی از توییت های قدیمی که به این تئوری اشاره می‌کنند مربوط به بیش از یک سال پیش هستند . در نوشتن این متن از توییت‌های فندوم بلک کلور در توییتر، پست‌های ردیت و ویدئوی اخیر کانال یوتوب Anime Balls Deep کمک گرفته شد. ممنون که این متن را مطالعه کردید و کانال ما را همراهی می‌کنید.

منبع

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

هنوز دیدگاهی ثبت نشده