جایگاه و قدرت واقعی لیبه در بین شیطاین! Black Clover | شبدر سیاه

8 خرداد 1401
9 دیدگاه 7,138 بازدید

اگر بخواهید به قدرت نگاه کنید این درست است که لیبه در زمان بچگیش صاحب هیچ مانایی نبوده و این طبیعی است که رتبه بالای نداشته باشد اما حالا او قدرت ضد جادو را در اختیار دارد و با توجه تا این جای داستان ثابت کرده از لحاظ قدرت(فارغ از مهارت جنگی)قدرتی برابر با شیاطین برتر را داره.

سلام دوستان،خسته نباشید.
امروز میخوایم نگاهی به جایگاه و قدرت لیبه بندازیم و نظریه ای درباره جایگاه و قدرتش بدیم،پس امیدواریم تا آخر این پست همراه ما باشید.

همه ما بارها در داستان دیدم که اشاره شده لیبه در پایین ترین جایگاه جدول شیاطین قرار دارد.اما این درست است؟؟؟آیا شما این را باور میکنید؟؟؟آیا شما باور میکنید که لوسیفر زمانی جسم لیبه تسخیر کرده ولی خطاب به دانته می گوید که او را نمیشناسد و همچنین میگوید که ضد جادو قدرت بسیارضعیفی است؟؟؟

امروز میخواهم مدارکی به شما نشان بدم که اثبات میکند لیبه فقط یه شیطان در پایین ترین جایگاه جدول شیاطین نیست.

به طور کلی جدول شیاطین به پنج درجه پایین رتبه،میان رتبه،بالا رتبه،شیاطین برتر و سه شیطان بالا مقام تقسیم میشن و شواهدی وجود دارد که نشان میدهد لیبه یه شیطان برتر است و در جایگاه شیاطین برتر یا حتی به احتمال خیلی کم جز سه شیطان بالا مقام است.

من میخوام عکس هایی از شیاطین هر درجه به شما نشان دهم و آن را با لیبه مقایسه کنم.در عکس های زیر نگاهی کلی به ظاهر شیاطین چهار طبقه و لیبه می اندازیم.

آیا شما هم دقت کردید؟ هر چه رتبه ها بالا تر میرفت شکل شیاطین فرق میکرد و لیبه هم شباهت بیشتری به شیاطین برتر داشت تا شیاطین پایین رده.

اگه به تصویر اول دقت کنید شیاطین پایین رده بیشتر شبیه جانوران هستند و با توجه به داستان بیشتر غرایز حیوانی مانند دارن.

در تصویر دوم شاهد شیاطین میان رتبه هستیم که مانند پایین رده ها نسبتا غرایز حیوانی دارند یه شکلشون شباهتی به انسان ها داره.

به شیاطین بالا مقام و شیاطین برتر که میرسیم میبینیم که دیگه خبری از اون ظاهر حیوانی نیست و تغریبا شبیه به انسان هاست و این که قدرت درک اندیشه بیشتری نسبت به بقیه شیطاین دارند.

حال به این تصاویر دقت کنید…

اگر دقت کنید چشمان شیاطین پایین رده ساده و سفید رنگ است.چشمان شیاطین میان رده مانند پایین رده هاس با این فرق که صلیبه مشکی رنگی قرار دارد .به شیاطین بالا مقام و برتر که میرسیم چشم نه تنها شکل چشمان انسانی به خودش میگیره بلکه دارای مردمک است.نکته دیگری وجود دارد و آن این است که شیاطین بالا مقام و شیاطین برتر دارای خطوطی روی صورت و بدن خود هستند که شیاطین میان رده و پایین رده این ویژگی را ندارند.

حال به شاخ ها میرسیم ،لیبه در حالت عادی دارای دو شاخ است که اصالتا این حداقل تعداد شاخ بین شیاطین است .لیبه در حالت عادی دارای دو شاخ است ،مانند شیاطین پایین رده،میان رده و بالا رده،ولی وقتی وارد حالت یونایت با آستا میشود چهار شاخ میشود ،مانند شیاطین برتر که عکس آنها رو در زیر مشاهده میکنید.

خیلی ها تا حالا این نظریه را شنیده اید که آستا یه دو رگه انسان-شیطان است و اون دو شاخ دیگه مطعلق به آستاس،اما یه احتمال دیگر هم وجود دارد و آن این است که اون دو شاخ دیگر هم مطعلق به لیبس و یگانگیش با آستا باعث میشد حالا یا به دلیل پذیرفتن احساسات و باور های یه انسان یا بدلیل فشار اوردن به خود برای انتقال ضد جادوی بیشتر به آستا به تکامل برسه .

اگر بخواهید به قدرت نگاه کنید این درست است که لیبه در زمان بچگیش صاحب هیچ مانایی نبوده و این طبیعی است که رتبه بالای نداشته باشد اما حالا او قدرت ضد جادو را در اختیار دارد و با توجه تا این جای داستان ثابت کرده از لحاظ قدرت(فارغ از مهارت جنگی)قدرتی برابر با شیاطین برتر را داره.

اما اینجا نکته بسیار جالبی وجود دارد که چرا فقط لیبه در پایین ترین رتبه جدول شیاطین قرار داشت؟؟در اینجا چیز مخفی وجود دارد که احتمالا از دید ما مخفی مونده و فقط سه شیطان برتر و خود لیبه از اون با خبر هستند.

اگر به داستانی که لیبه داشت از زندگی خود تعریف میکرد دقت کنید متوجه میشوید که لوسیفر اصرار زیادی در پیدا کردن لیبه داشت ،درسته که به قول خودش برای سرگرمی به دنبالش بوده ولی چرا باید شیطانی که در یک لحظه تمامی شیاطین پایین رده رو کنترل کرد تا یک جسم برا خودش بسازه باید به یه شیطان اینقدر اهمیت بده.و این که چرا لوسیفر در گذشته دنبال لیبه بود در صورتی که ما در داستان دیدیم که نه زاگرد به عنوان یه شیطان بالا مقام و نه حتی لیلیث به عنوان یه شیطان برتر حتی نمیدونستن که اون شیطان کیه.در سکانسی که دانته مشغول مبارزه با آستا بود دانته از لوسیفر میپرسه که اون شیطان کی میتونه باشه و لوسیفر در ابتدا خیلی محکم میگه که نمیدونه کیه و بعد با تعلل و گاهی مگث کردن مگه با قدرتی مثل پاک کردن جادو…احتمالا یه شیطان پایین رتبس و اینجا معلوم بود که لوسیفر داره چیزی رو مخفی میکنه…چون غیر ممکنه شیطانی که اینقدر دنبالش بوده رو نشناسه…حتی بعضی ها میگن که چطور از روی یه حالت شیطانی یه انسان اونو بشناسه ولی این غلطه ،چون با توجه به داستان هر شیطانی یه نوع شاخ به خصوص داره که اونو نسبت به بقیه متمایز میکنه .در غیر این صورت چطور لیبه در لحظه لوسیفر رو شناخت ولی لوسیفر نتونسته باشه از روی شاخ لیبه بشناسه مگر این که وانمود کرده باشه؟؟؟

نکته جالب دیگه ای وجود داره اینه که طبق قرارداد برابر لیبه با آستا اون در ازای انتقال قدرتش به آستا این حقو داره که بتونه آزادانه وارد دنیای انسان ها بشه ولی تا این جای داستان لیبه ترجیح میداده که مثل یه عروسک بمونه تا توسط بقیه شیاطین شناسایی نشه .بعضی ها گفتن به خاطر این که تو بچگیش توسط همون شیاطین شکنجه میشده هنوزم ازشون میترسه و این غلطه .چطور وقتی ازشون میترسه اینقدر راحت شیطان برتر لیلیث رو مسخره میکرد. لیبه حتی طی مکالمه کوتاهی که با زاگرد یا حتی لیلیث داشت با وجود این که میخواستن بدونن اون کیه از معرفی خودش امتناع میکرد.

این احتمال وجود داره که لیبه در گذشته صاحب مقام بالایی بین شیاطین بوده که توسط سه شیطان برتر سرنگون شده یا این که پیشگویی درباره لیبه وجود داره که گفته شده در آینده به جایگاه بالایی میرسه…این موضوع زیاد مورد اهمیت نبوده چون گفته شده که قدرت شیاطین مطلقه و قابل تغییر نیست ولی این موضوع درباره لیبه نقض میکنه،چون قدرت اون نه تنها در حال پیشرفته بلکه تا حالا لیبه اشاره ای نکرده که به اوج قدرتش رسیده ،پس قدرتش همچنان در حال پیشرفته.

این نظریه ای درباره جایگاه لیبه بین شیاطین بود اما حالا بیایید نگاهی هم به قدرت لیبه بیاندازیم

بعضی ها این باور رو دارن که لیبه از لحاظ جسمی به شدت ضعیفه چون آستا تونست طی یک مبارزه اونو شکست بده در صورتی که این موضوع غلطه و شسکت لیبه داخل اون مبارزه به دو موضوع اصلی بر میگرده.

اول این که طبق گفته ناخت درون این مراسم قدرت و استقامت شیطان تا حدی تضعیف میشه تا انسان شانس پیروزی بیشتری در برابرشیطان داشته باشد .

دومین نکته اینه که لیبه به هیچ وجه به قصد کشتن یا آسیب زدن جدی به آستا حمله نمیکرد پس قطعا شکست میخورد.

اما بدون در نظر گرفتن آستا، لیبه از قدرت جسمی و فیزیکی بالایی برخورداره .به عکس های پایین دقت کنید

اوایل داستان وقتی پادشاه جادو میخواست شمشیر شیطان نشین رو بلند کنه

زمانی که آستا با لیبه مشغول مبارزه بود

به تصویر بالا که دقت کنید میبینید پادشاه جادو به زور دو دست نتونست حتی شمشیر شیطان نشین رو بلند کنه در حالی که جلو تر آستا رو زیر بغل گرفتع بود…اما لیبه با همون شمشیر یه مبارزه شمشیر زنی با آستا راه انداخته بود.

حال به تصاویر زیر دقت کنید.

تصاویر بالا مربوط به زمانیه که لیبه وارد یه شهر میشه که در ظاهر مهم نیست ولی نکته همینجاست،لیبه گفت که وقتی وارد روستا شد مردم شوالیه های جادو خبر کردن ،قطعا هم شوالیه ها برای همچین موضوعی یه شخص معمولی رو نمیفرستن چون یه خرابی ساده ،یه دزدی یا یه حمله در کار نیست… به معنی واقعی کلمه یک شیطان داخل شهر مشغول راه رفتنه ،پس قطعا یا یه نایب کاپیتان یا به احتمال خیلی زیاد خود کاپیتان دخالت میکنه و طبق گفته داستان هر کاپیتان قدرت و سرعتی برابر با 100شوالیه جادو داره اما لیبه تونست با وجود جراحتی که داشت از دست اونا فرار کنه در حالی که لیبه از نظر جسمی یه بچه بوده که نشون بر قدرت و سرعت فیزیکی بالای اونه.

اما الان لیبه بزرگ تر ، سریع تر و قوی تراز اون زمانه و میشه گفت قدرت جسمی لیبه تقریبا برابر با آستاس.

حال وارد قدرت ضد جادو میشیم . اگه به یاد داشته باشین لوسیفر خطاب به دانته گفت که با قدرتی مثل پاک کردن جادو احتمالا یه شیطان پایین ردس ولی زاگرد حرفی مخالف حرف لوسیفر رو زد که در تصور پایین قابل مشاهده است.

با توجه به خط زمانی داستان لیبه تقریبا دو یا سه ساله که قدرت ضد جادو رو به دست اورده و در حال حاضر در حال به روز کردن اونه ولی به این دقت کنید که در تصویر بالا وقتی آستا وارد حالت سیاه خودش میشه ضد جادویی قدرتمند تر از جادوی زاگرد از خودش آزاد میکنه که ثابت میکنه ضد جادوی اون حتی در اون زمان از قدرت یه شیطان بالا رتبه بیشتر بوده.اما وقتی جلو تر بریم به قدرت بیشتر ضد جادو پی خواهید برد.

طی نبرد دانته با آستا و یامی ما شاهد این بودیم که دانته به 80 درصد یگانگی با لوسیفر رسید یعنی 80 درصد قدرتی که میتونه از لوسیفر بگیره و کم هم نبود …اما ما دیدیم که وقتی آستا با لیبه معامله کرد و فقط یه دستشو به لیبه داد قدرت ضد جادوش از جادوی جاذبه و بدن دانته پیشی گرفت در صورتی که دانته یه جسم نامیرا داشت و 80 درصد قدرت لوسیفر رو دریافت میکرد ولی قدرت ضد جادوی لیبه فقط از دست راست آستا جاری میشد.این موضوع شاید زیاد مهم نبوده ولی ما تو این مبارزه دیدم که در حالتی نسبتا برابر ضد جادی برتری بیشتری به جاذبه داشت … و حتی جلو تر ما دیدیم که ناخت به کمک قدرت دو شیطان خود هیچ شانسی جلوی لیلیث و ناماها نداشت در صورتی که آستا در برابر ترکیب اون دو تا قدرت خیلی بیشتری داشت تا جایی که آخر سر لیلیث، یه شیطان برتر از دست آستا فرار میکرد تا وقتش تموم بشه چون فهمیده بود در برابر اون قدرت از ضد جادو هیچ شانسی نداره. و این که لیبه هنوز هم در حال به روز کردن قدرتشه و این نکته جالبیه چون قدرت بقیه شیاطین مطلقه یعنی نه کمتر میشه و نه بیشتر .ولی ضد جادوی لیبه همچنان در حال پیشرفته و شاید روزی به سطحی برابر یا حتی بالا تر از سه شیطان بالا مقام برسه که البته تمامی این ها بستگی به نویسنده داستان جناب (یوکی تاباتا)داره…

نویسنده: پوریا

لطفا نظرات و دیدگاه‌های خودتون رو در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بذارید.

منبع

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

  • آواتار کاربر تـــــــــــــــایماز نایبی
    تـــــــــــــــایماز نایبیعضو
    1402-10-09 22:41

    اکه یادتون باشه وقتی لوسیفر درلیبه ظاهر شداونجا مادراستا یه چیزی به لوسیفر گفت که تویبار پسرمو ازم گرفتی دیگه نمیزارم دوباره پسرمو ازم بگیری؟ فکرکنم لیبه روازقصدفرستاده تا استارو بکشونه مقابلش بکشه که مانگا اکه دیده باشین لوسیفر استا رو میگشه

  • آواتار کاربر سینیی ..
    سینیی ..عضو
    1402-10-05 13:27
    این دیدگاه دارای اسپویل است

    به نظر من یه دلیل دیگه و دلیل اصلی ک لیبه ب آستا باخت این بودش که فهمید آستا پسر ریچیتاس زنی ک اونو از مرگ نجات داد و برا همین باهاش قرارداد بست

  • آواتار کاربر Ehsan
    Ehsanمهمان
    1402-02-17 01:03

    ایا درسته که میگن تا دو یا سه ساله دیگه بقیه خوده انیمه میاد.
    .

  • آواتار کاربر asma
    asmaمهمان
    1402-02-01 23:29

    من خیلییییی گیج شدم ولییی بی نهایت مشتاقم ببینم چی میشه مخصوصا استا و لیبه

  • آواتار کاربر محمدرضا
    محمدرضامهمان
    1401-11-10 00:27

    شاید لیبه پادشاه شیاطین باشه چون موقع ای که به تکامل با استا میرسه روی پیشونی استا یه چیزی مثل تاج میوفته

  • آواتار کاربر محمدرضا
    محمدرضامهمان
    1401-11-10 00:24

    به نظر من که لیبه پسر لوسیفر و لوسیفر خجالت میکشید که بگه من پسر بدون جادویی دارم

  • آواتار کاربر محمدرضا
    محمدرضامهمان
    1401-11-10 00:19
    این دیدگاه دارای اسپویل است

    به نظر من که لوسیفر برادر بزرگ تر لیبه هستش وگرنه چرا باید دبه کسی که میخواد تمام شیتان ها رو آزاد کنه دروغ بگه و حتی از کل قدرتش استفاده نکنه وقتی میدونه که اگر استا با لیبه به یگانگی برسن میتونن راهت تمام شیاطین را بکشه یا شاید هم پدرش باشه چون تنها کسی ‌که میدونست توی پادشاهی شبدر یه شیطان هست لوسیفر بود و باید از قبل به بقیه شیطان ها هم میگفت

  • آواتار کاربر ناشناس
    ناشناسمهمان
    1401-11-07 19:41
    این دیدگاه دارای اسپویل است

    همش کار لوسیوسه .لوسیوس به یک شیطان دستور داد که با مادر آستا بچه بسازند که بچه ای بدون جادو به وجود بیاد و روزی لوسیفر رو شکست بده
    به نظر من لیبه از نقشه لوسیوس خبر داره و می خواهد دوباره دنیا تکرار نشه چون در چند جهان مختلف آستا از لوسیفر شکست می خورد و می میرد
    حتماً الان می خواهید بگید چه کسی زمان را به عقب برگرداند این هم بخشی از نقشه لوسیوس است

  • آواتار کاربر Kenny
    Kennyمهمان
    1401-08-13 22:36

    یه چیزه دیگه وقتی استا زاگرد یا zagred رو شکست میده اون لیبه رو میبینه و لیبه بهش میگه سلام سنپای ولی زاگرد بهش میگه تو کی هست اگرم دقت کنید تو فلش بک های زندگی لیبه زاگرد و چنتا از شیاطین معلوم هستن که لیبه رو اذیت میکنن اگه زاگرد لیبه رو اذیت میکرده و هر شیطان شاخ متفاوتی با بقیه شیاطین داره چرا وقتی استا شکستش داد لیبه رو نشناخت و حتی یک نکته خیلی مهم لیبه شکل واقعیشو به زاگرد نشون نمیده این یه معماست البته یه نظریه هم هست که میگه لیبه پادشاه شیاطین بوده یا بچه پادشاه شیاطین که اگه دومی رو در نظر بگیرم استا و لیبه باهم برادر هستن ولی از پدر یکسان و از مادر سوا یه جورایی شبیه به devil may cry شد به نظرم ولی یه سوال باقی میمونه اونم اینکه چرا لیبه خودشو از شیاطین دیگه مخفی میکنه یا میخواد اتفاقی که برای مادر استا افتاد برای استا نیوفته یا دلیل دارک تری داره به هر حال نظرتون رو بهم بگید