تئوری Attack on Titan Part 1 پارت اول: مقدمه، رفع ابهام و یکسری توضیحات اولیه / مرسی مووی

2 دی 1401
2 دیدگاه 3,036 بازدید

سلام رفقا
امیدوارم حالتون خوب باشه
دوستان قراره که تو یه‌سری پست‌های مرتب با هم، درباره‌ی یک تئوری مرتبط با انیمه صحبت کنیم …
این تئوری درباره‌ی این موضوع هست که پایان انیمه با پایان مانگا متفاوت خواهد بود و به‌ شدت توصیه می‌کنم که این تئوری رو مطالعه کنید، چون که به موضوعات جالب و عجیبی در اون اشاره و پرداخته می‌شه …
و دوستان عزیز خواهشمندم که با دید باز تئوری رو بخونید و کمتر بحث شیپ رو وسط بکشید و بیشتر به ایده‌های تئوری توجه کنید!
تو این قسمت قراره که اولین پارت که به نوعی مقدمه و یک توضیح مختصر هست رو قرار بدم و به زودی نکات خیلی جالب ديگه‌ای رو هم در خدمت‌تون قرار خواهم داد …
امیدوارم که خوشتون بیاد و براتون مفید باشه.

مطالعه پارت دوم

مطالعه پارت سوم

پارت اول: مقدمه، رفع ابهام و یکسری توضیحات اولیه

 

خب این تئوری اصلا چی هست؟

اسم این تئوری، تئوری پایان اوریجینال انیمه[ Anime Original Ending ] یا به صورت مختصر [ AOE ] هستش. این تئوری درباره‌ی اینه که پایان انیمه با پایان مانگا متفاوت ميشه و به نوعی پایان اصلی رو در انیمه مشاهده خواهیم کرد …

در اینجا باید به چندتا نکته‌ی خیلی مهم اشاره کنم و لطفا این نکات رو بخاطر بسپارید …

– اول اینکه پایان متفاوت به خاطر نارضایتی طرفداران از پایان مانگا نیست و این تئوری اینو میگه که ایسایاما از خیلی وقت پیش این نقشه رو ریخته که ۲ تا پایان مختلف برای مانگا و انیمه داشته باشه!

– نکته‌ی دوم اینه که این پایان رو قرار نیست ماپا خودسرانه بزنه، بلکه همونطور که تو نکته‌ی قبل گفتم، خود ایسایاما برای این حرکت نقشه داشته!

– نکته‌ی سوم هم اینه که پایان انیمه و مانگا از همدیگه جدا نخواهند بود و به نوعی مکمل همدیگه هستن و انیمه ادامه‌ی مانگا خواهد بود! (نگران نباشید، جلوتر این مورد رو کامل توضیح می‌دم …)

بعد از عرضه شدن چپتر ۱۳۹ و پایان مانگا، خبری اومد که قراره چند صفحه‌ی اضافه به آخر داستان اضافه بشه که حتی ایسایاما ذکر کرد این چند صفحه تغییرات خاصی اعمال نمی‌کنن!

اما ناگهان این چند صفحه اومدن بیرون و پایان داستان تغییرات خیلی چشم‌گیری به خودش دید. تو چپتر ۱۳۹ ارن ۸۰ درصد دنیا رو نابود کرد و بقیه‌ی کارا رو به آرمین سپرد و حتی بهش گفت که بشریت به دست تو نجات پیدا خواهد کرد و خیلیامون فکر می‌کردیم که آرمین صلح رو بین مردم دنیا و جزیره برقرار می‌کنه؛ اما ناگهان این ۸ صفحه اومدن و به ما نابودی پارادایس رو نشون دادن! به طوری که انگار می‌خواست به ما این موضوع رو بفهمونه که صلح یک گزینه نیست و بعد از نقشه‌ی رامبلینگ ۸۰ درصد، نفرت مردم نسبت به پارادایس از بین نمیره و بیشتر هم میشه و در آخر پارادایس نابود میشه!

این ۸ صفحه به طور عمد توسط ایسایاما به داستان اضافه شدن و جلوتر دلیل این حرکت از طرف ایسایاما رو توضیح خواهم داد …

تصویر بالا مربوط به آخرین سری از این مجموعه هست که بعد از پایان مانگا می‌تونید توضیحات رو بخونید …عرضه شد.

تو آخرین fake preview، آرمین، میکاسا و ارن به سینما میرن و یه فیلمی رو تماشا می‌کنن(این فیلم اشاره به پایان مانگا داره.) و ایسایاما به ما نشون میده که چه کسی از پایان خوشش اومد و چه کسی اون رو دوست نداشت.

ایسایاما نشون میده که آرمین، فرد باهوشی که همش تئوری میده و به داستان توجه داره، از پایان اصلا راضی نبوده ولی از طرف مقابل میکاسا، کسی که بیشتر به شیپ توجه می‌کنه، از پایان راضی بوده و اونو دوست داشته!

به تصویر بالا دقت کنید که ایسایاما به طرز عجیبی از زبان آرمین به اشکالات داستان اشاره می‌کنه و این واقعا عجیبه که یه نویسنده بیاد و در آخر از پایان خودش به این صورت انتقاد بکنه و اینکار بلافاصله بعد از پایان انجام شده!

و حتی همینطور که آرمین گفت، معما هنوز حل نشده و خیلی قابل پیش‌بینی بود و اصلا نتونست انتظارات رو برآورده بکنه!

آرمین و میکاسا مشغول بحث کردن درباره‌ی پایان بودن و در این بین نظر ارن رو می‌پرسن …

دقت کنید که ارن چی میگه … میگه که اگه فیلم ديگه‌ای وجود داره، باید دوباره با هم بریم تماشاش کنیم و همچین دیالوگی به شدت عجیب هستش! انگار ما رو به صبر برای یه پایان دیگه دعوت می‌کنه!

به شما کامل توضیح میدم که منظور از یه پایان دیگه چی هستش …

تصویر بالا مربوط به پیغام آخر مانگا هست و دقت کنید در قسمتی که مشخص کردم چه چیزی نوشته شده …

نوشته که:[ … ممنون بابت خوندن.

نبرد ما تازه داره شروع میشه!! ]

داستان مانگا که کامل تموم شده؛ پس منظورش چه نبردی می‌تونه باشه؟!

آیا ممکنه که منظورش دنیای انیمه باشه؟

و نکته‌ی عجیب اینه که ایسایاما برای آخر مانگا پیغامی نذاشت و این پیغام رو اِدیتور نوشته و وقتی که ازش درباره‌ی این جمله سوال کردن، گفت که به زودی متوجه خواهید شد!

همچنین‌ تأیید کردن که داستان اتک دنباله‌ای نخواهد داشت.

واقعا عجیبه که ایسایاما آخر مانگا خودش پیغامی برای خوانندگان نذاشت! احتمالا ایسایاما پیغام آخر خودش رو بعد از پایان انیمه(پایان اصلی) بذاره …

جا داره به یکی از مصاحبه‌های ایسایاما که درباره‌ی پایان هستش هم اشاره بکنم …

توی این مصاحبه‌ ایسایاما میگه: پایان اصلی که از اول براش طرح ریخته بودم رو تغییر ندادم، ولی روش رسیدن بهش رو تغییر دادم!

این مصاحبه به این تئوری خیلی قوت می‌بخشه و به نوعی انگار ایسایاما از یه جایی به بعد تصمیم گرفته که دو تا پایان مختلف بسازه و پایان اصلی خودش رو توی انیمه قراره بده.

خب مقدمه‌ی تئوری تموم شد و به زودی مطالب خیلی جالب بیشتری رو خدمتتون می‌فرستم، و سعی کنید که پست‌ها رو کامل و به ترتیب مطالعه کنید …

منبع

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!